פרמטרים חשובים בבחירת ריהוט משרדי
את רוב השעות הערות שלנו במהלך היום, אנחנו מבלים בעבודה. חשוב מאוד להשקיע מחשבה ומאמץ לגרום גם למקום העבודה להיות נעים, מכיל ונוח. כאשר מדברים על ריהוט משרדי, מדברים לרוב על ריהוט פונקציונלי, הרמוני וחסר ייחוד. לרוב הצבעים יהיו כהים ואחידים ומראה המשרד כולו ישדר יעילות ותכליתיות. מחקרים רבים מראים, שלסביבת העבודה השפעה רבה על התפוקה.
כאשר אדם מרגיש בעבודה שנוח לו, יש לו מקום ומספיק מרחב , יש לו בהישג יד את כל מה שהוא צריך לצורך העבודה התפוקה שלו עולה ,הוא מספיק יותר, חיוני ונמרץ. מנגד, חשוב לזכור שסביבת עבודה מלאה בגירויים צבעוניים, לא מאורגנת ולא נוחה מאטה את קצב העבודה ופוגעת בתפוקה. לכן, בעת קניית ריהוט משרדי חשוב לקחת בחשבון את הגורמים הללו: נוחות, ארגון ועיצוב.
נוחות
הריהוט במשרד חייב להיות נוח על מנת שהעובדים ירגישו נינוחים בעבודה, לא מספיק אך ורק בשנת לילה טובה במזרון ויסקו איכותי בכדי להימנע מכאבי גב, כתפיים, ראש וצוואר, ויוכלו להשקיע את כל האנרגיה הזמינה שלהם בעבודה יעילה. לא רק הכיסא עליו יושבים צריך להיות נוח, אלא הסביבה כולה. השולחן צריך להיות להכיל את כל מה שצריך להיות עליו בנוחות, אך לא גדול מידי באופן שעשוי לצבור בלגן. אם יש מגירות או ארוניות לשימוש שוטף, הן צריכות להיות נוחות לתפעול והסביבה כולה צריכה לשדר נינוחות.
ארגון
אחד מהגורמים לתחושה של חוסר סדר במשרד ויוצרים עצירה בהספק, הוא חוסר ארגון הנובע ממחסור במקומות אחסון ותיוק או במערכת אחסון ותיוק שאינה יעילה. על מנת שהמשרד יתפקד באופן שוטף וזורם יש להשקיע הרבה מחשבה במערכת התיוק והאחסון של המשרד. חברות שונות המספקות ריהוט למשרדים ישמחו להעניק טיפים ועצות לריהוט חכם המספק פתרונות אחסון חכמים ויצירתיים.
עיצוב
בסופו של דבר מראה המשרד משמעותי מאוד לתחושה השוררת בו. העיצוב צריך לשרת את תפקיד המשרד ולדבר את השפה המקצועית של המשרד. עיצוב של משרד עורכי דין יעוצב באופן שונה ממשרד שעוסק בהפקות אירועים. עיצוב המשרד צריך לקחת בחשבון גם את אופי הלקוחות ואופי פגישות הייעוץ איתם.
כאשר בוחרים ריהוט למשרד, כדאי לבצע זאת באופן מקצועי והתייעץ עם הגורמים הרלוונטיים לקבל ידע וכלים לעיצוב המשרד באופן יעיל ונעים.